‘Het meeste geld, de grootste klant of de beste deal, dat doet ons niet zoveel’

4 maart 2024
‘Het meeste geld of de beste deal, dat doet ons niet zoveel'

‘Het meeste geld, de grootste klant of de beste deal, dat doet ons niet zoveel’

Het is inmiddels alweer meer dan 15 jaar geleden dat Jos Huijser en Cynthia van der Ent besloten HRD Groep op te richten. In deze blog vertelt Jos waarom ze die stap zetten en wat HRD Groep uniek maakt. Daarbij ziet hij een niet te onderschatten rol weggelegd voor de mooie professionals waarmee ze werken.

Tijd voor maatwerk

Cynthia en ik kennen elkaar uit onze studietijd. We zijn beiden onze carrière begonnen in de wereld van trainingen en assessments. We merkten echter dat de aanpak van veel bureaus in onze sector nogal beperkt was. Wanneer organisaties aanklopten met een bepaalde uitdaging, was de voorgestelde oplossing eigenlijk altijd direct gekoppeld aan de kernactiviteiten van het bureau. Dat is op zich vrij logisch: een trainingsbureau komt al snel met een trainingsoplossing, terwijl een assessmentbureau waarschijnlijk geneigd is om een assessment voor te stellen. De vraag is of je met zo’n eenzijdige benadering de complexe vraagstukken waar organisaties vaak mee kampen, kunt tackelen. Met een meer holistische, op maat gemaakte benadering zouden de behoeften van een organisatie veel meer tot hun recht komen. Daar zagen we een leemte in de markt. Wat ons betreft was het tijd voor een dienstverlener die breed en veelzijdig naar organisatorische uitdagingen kon kijken en daarop inspelen. HRD Groep was geboren.

Beloftes waarmaken

Wat HRD Groep uniek maakt? Dat is dat maatwerk. De ene keer is dat een training, de andere keer een leiderschapstraject, een cultuur- of tevredenheidsonderzoek, maar het kan ook bijvoorbeeld een assessment zijn. Vaak is het een combinatie van onze oplossingen, als het maar recht doet aan het talent en de betrokkenheid van je medewerkers en bijdraagt aan een duurzame ontwikkeling van mens en organisatie. Dat begint met een uitgebreide intake en grondig onderzoek naar de behoeften en uitdagingen van onze klanten. We zijn pas klaar als we volledig aan de behoefte van de klant hebben voldaan. Daar komt geen standaardoplossing aan te pas. Dat kan ik natuurlijk mooi zeggen, maar het is veel meer waard als een klant dat zegt. Daarom zijn we ook heel trots op verhalen zoals die van Mudi van Natuur & Milieu

Mudi Allah Rakha is Directeur Bedrijfsvoering bij Natuur & Milieu: ‘De aanpak van HRD Groep kenmerkt zich door kwaliteit, grondige kennis van zaken en een flexibele houding naar de unieke behoeften van onze organisatie. Zij staan open voor dialoog en passen hun advies aan op onze situatie, wat voor ons cruciaal is om te kunnen navigeren door de complexe uitdagingen van milieu- en klimaatproblematiek.’

Persoonlijke dienstverlening centraal

Wat de toekomst ons ook gaat brengen, we blijven als organisatie trouw aan onze kernwaarden: het persoonlijk houden van onze dienstverlening staat voorop. We richten ons op projecten waarin we geloven en waar we iets kunnen toevoegen. Wat we belangrijk vinden, is dat we ons karakter behouden: een hechte groep van professionals die échte aandacht hebben voor elkaar en het beste willen voor onze klanten. We zijn niet gedreven door het concept van ‘uurtje-factuurtje’, maar door het succes van onze aanpak.

Gedreven professionals in hart en nieren

Onze medewerkers onderscheiden zich doordat ze een brede interesse hebben en oprecht geïnteresseerd zijn in anderen. We beschouwen onszelf als instrument in het veranderingsproces van onze klant. Daarbij vinden we het belangrijk onszelf zo snel mogelijk weer onmisbaar te maken. Dit vereist ook dat we in staat zijn om kritisch naar onszelf te kijken en continu bezig te zijn met onze eigen ontwikkeling, terwijl we anderen helpen in hun groeiproces. Dit geldt ook voor de associate trainers, coaches en psychologen met wie we samenwerken. Dat zijn stuk voor stuk senioren in hun vakgebied die hun sporen ruimschoots hebben verdiend. Ze zijn in staat om op een authentieke manier onze klanten te adviseren, zodat zij hun adviezen niet alleen accepteren, maar ook waarderen.

Samenwerken met inspirerende mensen

We hebben het geluk om te werken met ongelooflijk mooie en inspirerende mensen. Zonder hen zouden we niet zijn waar we nu zijn; zij zijn de essentie van onze organisatie. Om de samenwerking en de kennisuitwisseling te bevorderen, organiseren we regelmatig HRD Cafés. Dit zijn bijeenkomsten voor onze medewerkers, partners en andere geïnteresseerden waar we elke keer inzoomen op een ander onderwerp. Dat kan variëren van een korte workshop Systemisch werken tot een gezamenlijke brainstorm over een uitdagende klantvraag. Na een uurtje theorie, drinken we nog gezellig samen een drankje. Dat samenzijn bevestigt weer hoe waardevol het is om te werken met mensen die van mensen houden, met uiteenlopende achtergronden en diverse perspectieven op de wereld. Daar kan ik echt van genieten.

Ons aanbod

Als je medewerkers en teams ontwikkelt, investeer je direct in de groei van je organisatie, want mensen met hun kennis en kunde zijn het grootste kapitaal. Wij ontwikkelen vaardigheden en attitude én we geven inzicht in de competenties en het ontwikkelpotentieel van je mensen. Benieuwd naar onze oplossingen en werkwijze? Check het hier of neem contact met ons op.

Nog geen concrete vraag, maar mogen we je wel blijven inspireren? Volg dan onze LinkedIn-pagina.

Bekijk ons complete trainingsaanbod

We believe in Human Capital Growth

Inschrijven nieuwsbrief

* verplicht

We gebruiken Mailchimp als ons marketingplatform. Door hieronder te klikken om u te abonneren, erkent u dat uw informatie voor verwerking zal worden overgedragen aan Mailchimp. Lees hier meer over hoe Mailchimp met privacy om gaat.